THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Saturday, February 19, 2011

Ouh..mereka kesayangan saya.


 Ni muka miumiu masa zaman mereka kecik-ciut-miut dulu.




 Ouh, your eyes gonna KILL me!



Dulu saya tak suka mak kucing ni sebab bukan kucing saya. Tapi sekarang dah suka balik. Sebab ni mak miumiu.  Terharu dia lahirkan miumiu yang comey sehinggakan saya touching. teehee..Selalu lepak belakang rumah dan buat muka kesian mintak makanan. Saya memang suka bagi kucing terbiar makan so mak kucing ni memang dah terbiasa sehingga melahirkan makhluk yang comel loteyyy.. "MIUMIU"





aktiviti goleng-goleng. nak join? seronok tau.





 sekarang dah besar panjang, dah reti main bola. boleh ganti Khairul Fahmi nanti.



first time mandi. ajar miumiu swimming.
haha. tak boleh blah.



"tuan saya cakap saya tak comel... :'("

yey..dah jumpa da

بسم الله الرحمن الرحيم
Salam semua ^_^

Saya dah jumpa lagu yang saya cari semalam. Thanks HIJAU DAUN sebab bagi info. Sharing is caring kan? So, saya persembahkan lagu ni untuk tatapan semua.  Selamat menghayati... =D


Nowseeheart-Selawat atasmu

Friday, February 18, 2011

Mintak tolong boleh? =D

Salam semua..=)
saya nak cari lagu selawat Rasulullah yang kat iklan tv3 tuu..bersempena dengan Maulidur Rasul.  Tau tak tau tak?Suka sangat-sangat dengar selawat tu. Hati rasa lapang dan tenang..  So, kalau ada sesiapa yang tahu tajuk selawat tu, please inform me bole tak? sharing is caring kan? prettyyy pleaseee... =D
TQ. ^_^

p/s: lupa nak bagitau. Selamat menyambut Maulidur Rasul untuk semua..jom kita sama-sama berselawat dan menanamkan rasa cinta kepada Nabi kita..

Daaa.

Thursday, February 3, 2011

Cycling=awesome

Salam semuanya. =)
Sihat?

Mood saya baik sangat2 malam ni. Tetiba je 'eksaited' nak bercerita pasal berbasikal.  Saja suka suki nak berkongsi pengalaman berbasikal.  It was awesome beb!  cehh..macamla orang lain tak pernah berbasikal.saya pulak nak over.  Ok2, firstly saya nak bagitau kepada penggemar2 sukan basikal boleh la pergi di Bukit Cerakah.  Kat sana memang sesuai untuk berbasikal.  Tak payah bawak basikal.sewa je.sejam RM5. Ok la tu kan..affordable price.  Actually dalam banyak2 sukan, saya paling suka cycling suka tengok orang cycling.  Saya jarang cycling.  Suka tengok jee =P.  Kali terakhir saya cycling masa 'kicik-kicik' dulu.  Masa pergi sekolah naik basikal.  Suka sangat lumba basikal dengan kakak dan adik.  Siapa cepat sampai ke sekolah dia menang dan saya selalu jadi si pemenang itu.whoahoho! bangga gitu..  Tapi tu dulu sebelum basikal kena curi.haish..geram betul dengan si pencuri basikal ni.  Tak ada kerja lain ke apa.  Basikal burok pun nak ambik. Basikal burok saya tu memang menawan sebab tu dia curik kot?  Memang bukan rezeki saya dengan basikal tu lagi. Tak apa, saya halalkan awak curik basikal tu. Mungkin sebab awak pun nak pergi ke sekolah naik basikal kan? 
Moment yang paling saya ingat till now pasal basikal ni masa saya dan kakak kempunan nak minum air coca-cola..haha..unforgetable memory =) Masa tu saya dan kakak nak pergi kedai beli coca-cola.  Tetiba je rasa nak minum.  Kami naik satu basikal je.  Kakak yang bawak dan saya jadi penumpang duduk kat belakang je.  Tak sampai seminit mengayuh sampai je satu simpang tiba-tiba rasa tak balance. Kakak cuba nak break tapi tak berjaya n u know whatt...'GEDEBUUK!'..kakak saya dan basikalnya masuk dalam longkang.HAHA..punyalah gelak saya masa tu sebab tak tahan.  Kelakar je tengok kakak sendiri jatuh dalam longkang.  'Kijam' betul saya.  Nasib baik saya punya 'sense of humour' ni boleh diharap. Boleh agak yang basikal tu bakal jatuh longkang so saya terus angkat dari tempat duduk.Cess, padahal saya cuma bernasib baik je.  Tu la kenangan pasal basikal yang saya takkan lupa sampai bila-bila. Kami kempunan coca-cola gara2 basikal.  Jahat punya basikal.Ok2, dah. Stop cerita pasal zaman dulu kala.  Actually, saya menulis entry ni sebab nak hebohkan pasal kebaikan berbasikal.  Aktiviti berbasikal ni banyak faedah without we knowing it.  Nah, sini saya list kan untuk korang ' the advantages of cycling'.haha.ayat skema. =P


  1. Firstly, cycling boleh meningkatkan stamina badan.  Tak caye eh? try la dulu baru tau.
  2. Berbasikal boleh mengurangkan risiko sakit jantung.  
  3. Mengurangkan kadar tekanan darah
  4. Mengurangkan risiko sakit kronik seperti back pain atau nama lainnya sakit belakang dan arthritis.
  5. Boleh mengatasi masalah kegemukan.
  6. Improve digestion also.  Sesiapa ada masalah pencernaan bolehlah cuba untuk berbasikal.
  7. Oh ya, berbasikal juga boleh membina muscle..lebih2 lagi otot-otot di bahagian kaki.  Kalau nak dapatkan kaki yang lawa, jomla kita berbasikal. =)
  8. Mengurangkan stress.  Yang ni memang saya setujuss sangat2. Masa tengah mengayuh basikal tu, bolehlah jerit puas-puas supaya stress tu hilang nanti.
  9. Boleh dapat ramai kawan.  Masa berbasikal nanti mesti jumpa ramai orang.  Gunalah peluang ini untuk berkenalan di antara satu sama lain.  Mengeratkan silaturrahim.. =)
  10. Berbasikal boleh menenangkan fikiran.  
  11. Boleh cuci-cuci mata.  Masa tengah berbasikal tu, bolehlah cuci mata dengan menikmati alam yang indah ciptaan Allah ini.  Jangan lupa untuk bersyukur.
p/s:  sebelum berbasikal, jangan lupa warm up dulu.  Kalau tak nanti sakit satu badan. Macam saya, eksaited sangat sampai lupa nak warm up.

Kalau nak baca lebih lanjut pasal kebaikan berbasikal ni, bolehla rujuk di sini: